BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

Tuesday, June 8, 2010

ku dambakan cintaMu



sebuah buku usang ku buka 
mencoret setiap diari hidup
hari bersilih hari
tahun merisik datang
hatiku mendamba cinta
kerna sangka ku itulah terbaik
lumrah manusia
aku jua tidak terkecuali
namun
apa yang ku tunggu?
adakah aku menanti teman sehebat Sulaiman
walaupun diriku tak secantik Balqis
adakah aku mengharap teman setampan Yusof
jika kasih ku tak seteguh Zulaikha
dan 
mengapa kudamba teman hidup sesempurna Muhammmad
andai diriku tak sehebat Khadijah
aku hanyalah insan biasa
tak lepas dari melakukan dosa 
tiada layak bagiku
utk mendamba teman hidup soleh 
andai diri tidak solehah
tiada layak bagiku
utk mengharap teman hidup soleh
andai diriku tdk dihiasi dgn iman dan amal 
ku lupakan pilihan hati
serahkan jodoh pada yg Maha Esa  
jadikan diri solehah 
itu lagi penting 
aku  berusaha menjadi muslimah sejati
sungguh dugaan dan cabaran 
sering melewati hariku
ku gagahkan jua kaki ini
untuk melengkapkan bekalan 
kerna mungkin tiada kemudian utk ku
apatah lagi esok
ya allah, kuatkan diriku
pimpinlah aku
untuk mencari cinta hakiki
cinta sejati
cinta nan agung
kerna dgn cintaMu sahaja aku beroleh ketenangan
indahnya 
berselimutkan Ad-Deen
lena ku dlm An-Nur
jagaku dengan kalamMu
sesungguhnya, 
aku dambakan cintamu Ya Rabb

-ainulhayyat- 

0 comments: