BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

Monday, June 13, 2011

sahabat


salam
sudah lama rasanya tdk mcoret di sini
terasa rindu pula
pada saat ini
terdetik rasa kagum dihatiku
pada seorang makhluk Allah
bukanlah sesiapa
hanya seorang sahabat
aku kagumi
kerendahan hatinya
kecekalan dirinya
pegangan hidupnya
ukhuwah persahabatannya
aku menitiskan air mata
subhanallah
begitu mulia dirinya
teringat aku kisah Saidina Abu Bakar
seorang sahabat mulia
sanggup berkorban demi Rasulullah tercinta
betapa indahnya
betapa kuatnya
penangan ukhuwah persahabatan ini
wahai sahabatku
aku benar kagum dgn dirimu
walau seribu kelemahan kau nyatakan
namun
aku masih mampu melihat kekuatanmu
aku begitu kagum
sahabatku
jadilah kau insan yang berguna
kuatkan semangatmu
sungguhpun hari yg kau lalui itu pahit
namun
yakinlah pada janjiNya
sesungguhnya Allah tetap bersama kita
sahabatku
aku ingin melihat kau berjaya
semoga kita dapat melalui alam pengajian ini dgn tabah
sahabatku
nasihatku padamu
jadilah kau org yg memaafkan
memaafkan bukan hanya dgn kata-kata
tapi tuluskan hatimu
redha dan ikhlaskan
kemaafan itu akan wujud dlm hati yg redha,ikhlas
bukan ucapan kata semata
kerana bila kau memaafkan
walau sebesar mana dosa mereka pdmu
hatimu akan berasa tenang
aku jua menasihati diriku
agar dapat menjadi seorang sahabat yg baik
persis dirimu
Ya Allah
jadikanlah aku seorang sahabat yg baik
sahabat yang menyenangkan 











2 comments:

Siti Shakinna Chu said...

Yuni! Suka post ni. :)

Ya Allah, jadikanlah aku sahabat yang menyenangkan kepada shbt2ku. Amin :)

^_^ said...

subhanallah...
indah dan manisnya nikmat ukhwah kerana NYA..^^